XXVIII HTPN Lubliniec 2023/24 - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 19, wczoraj: 29
ogółem: 544 777

statystyki szczegółowe

Logowanie

Przepisy i Regulamin HTPN

                                            REGULAMIN XXVII HTPN:

REGULAMIN XXVII HALOWEGO TURNIEJU PIŁKI NOŻNEJ O PUCHAR STAROSTY POWIATU LUBLINIECKIEGO SEZON 2019/2020

1. Organizatorami turnieju jest LKS „Sparta Lubliniec” pod Patronatem Starosty Powiatu Lublinieckiego Joachima Smyły. Turniej rozegrany zostanie w dniach od 08.12.2019 do 08.03.2020

2. Drużyny rozegrają mecze w systemie „każdy z każdym” z meczem rewanżowym.

3. Terminarz rozgrywek będzie ułożony wg klucza tj. każda z drużyn posiada numer startowy, który będzie odpowiadał numerowi w ułożonej kolejności spotkań wg klucza.

4. Niedziela zgodnie z terminarzem jest dniem rozgrywania meczy ( wyjątkowo w sytuacji szczególnej mecze będą rozgrywane w inne dni ustalone wcześniej z kapitanami.

  W przypadku niemożliwości rozegrania meczu w wyznaczającym daną kolejkę terminie dopuszcza się możliwość rozegrania zaległego meczu w innym terminie – awansem ale najpóźniej przed następną kolejką rozgrywek z zachowaniem niżej wymienionych punktów:

a)  o fakcie zmiany terminu należy powiadomić Organizatora turnieju oraz kapitana drużyny przeciwnej (w obecności Organizatora!) co najmniej 1 tydzień przed rozpoczęciem kolejki, w której ma odbyć się dane spotkanie! Każda drużyna ma możliwość jeden raz w czasie trwania całego turnieju przełożyć spotkanie, jednak z przyczyn techniczno-"estetycznych" prosimy o nienadużywanie tego punktu!

b) zainteresowane drużyny we własnym zakresie załatwiają salę sportową oraz ponoszą koszty opłat sędziowskich i organizacji meczu (sekretarz, tablica). 

c) na zmianę terminu rozegrania meczu musi być zgoda przeciwnej drużyny, w przypadku braku zgody mecz musi odbyć się zgodnie z terminarzem rozgrywek.

 W przypadku nie rozegrania meczu przez zainteresowane drużyny przyznaje się walkower (0 pkt ) drużynie, która nie stawiła się na spotkanie.

d)  dwie ostatnie kolejki turnieju są terminem obligatoryjnym, zatem nie ma możliwości przełożenia spotkań w w/w terminach!

5.  Spotkania rozgrywane będą w zespołach 5-cio osobowych (w tym bramkarz), ale nie mniej niż 4 osoby (w tym bramkarz). W przypadku gdy drużyna z jakichś przyczyn zostanie zdekompletowana do 3 i mniej zawodników zawody zostają zakończone, a o dalszych rozstrzygnięciach zadecyduje Komisja Tech-Odw.

6. W zawodach mogą brać udział zawodnicy:

- dolny limit wieku: ukończone 18 lat (na dzień rozegrania pierwszego meczu),

- zgłoszeni według listy zgłoszeń:

a. ilość zgłoszeń,

b. z podaniem nazwiska i imienia,

c. daty urodzenia, 

d. telefonu kontaktowego do kapitana (kierownika) drużyny,

- lista potwierdzona przez kapitana (kierownika) drużyny (podpis czytelny)

W sytuacjach spornych na żądanie kapitana drużyny przeciwnej dany zawodnik jest zobowiązany okazać dowód osobisty.

7.  Drużyna w danym spotkaniu może liczyć maksymalnie 12 zawodników wpisanych do protokołu meczowego. Protokół zawodów najpóźniej 5 minut przed spotkaniem wypełnia kapitan drużyny – czytelnie i zgodnie z numerami na koszulkach.

a) w skład drużyny (kadrę na liście zgłoszeń) nie może wchodzić więcej niż trzech zawodników zgłoszonych w klubie sportowym (w trakcie gry zawodnicy zrzeszeni mogą przez cały czas bez ograniczeń przebywać na boisku lub w ogóle nie muszą przebywać na nim) do rozgrywek ligowych w poszczególnych klasach rozgrywek, potwierdzony przez macierzysty OZPN i brał udział choćby w 1 meczu w 2019 roku (nie dotyczy rozgrywek o Puchar Polski). 

 Zawodnicy zrzeszeni muszą być oznaczeni na liście zgłoszeniowej! 

8.  Zawodnicy w wieku ukończenia 35 lat i więcej zgłoszeni do rozgrywek przez OZPN mogą brać udział w Turnieju w dowolnej ilości i zostają uznani jako nie zrzeszeni, gdyż zgodnie z przepisami PZPN mają status weterana piłki nożnej (popularnie nazywany Old Boy).

 9.  Za zwycięstwo w meczu przyznaje się 3 pkt, za remis 1 pkt, za porażkę 0 pkt.

10.  Za niestawienie się na wyznaczone zawody o danej godzinie drużynie przyznaje się walkower. Walkower przyznaje się po upływie 10 minut od wyznaczonego czasu rozpoczęcia spotkania (chyba, że w przypadkach losowych organizator zostanie telefonicznie bezzwłocznie poinformowany o możliwości spóźnienia).

11. O kolejności zajętego miejsca w Turnieju decyduje:

a. większość zdobytych punktów,

b. przy jednakowej ilości zdobytych punktów korzystniejszy wynik             bezpośredniego spotkania między tymi drużynami,

c. przy jednakowej ilości punktów korzystniejsza różnica między zdobytymi i     utraconymi bramkami,

d. przy identycznej różnicy bramek – większa ilość zdobytych bramek,

e. przy równej ilości punktów przez więcej niż dwie drużyny stosuje się dodatkową tabelę między zainteresowanymi drużynami z zachowaniem punktów a, b, c i d.

11. Drużyny zajmujące miejsca od 1 – 3 otrzymają pamiątkowe duże puchary pozostałe drużyny mniejsze pamiątkowe pucharki.

12. Organizator Turnieju zapewnia pamiątkowe nagrody:

- dla każdej drużyny startującej w turnieju,

- dla 3 najlepszych strzelców bramek,

- dla najlepszego bramkarza,

12. W celu rozstrzygania spornych spraw i czuwania nad prawidłowym przebiegiem rozgrywek Organizatorzy w porozumieniu z kapitanami wszystkich drużyn powołują  Komisję Techniczno – Odwoławczą w składzie: Grzegorz Rasztar, Adam Wąsala, …. oraz dowolny przedstawiciel pozostałych drużyn.

13. W celu właściwego rejestrowania i prowadzenia dokumentacji zawodów Organizatorzy czuwać będą nad powoływaniem na daną kolejkę Sekretarza Zawodów.

14. Wydział Sędziowski Lubliniec wytypuje obsadę sędziowską na mecze.

15.  Organizatorzy na bieżąco będą informować zainteresowane drużyny o przebiegu turnieju, wynikach spotkań i miejscu w tabeli na prowadzonej stronie internetowej www. xxhtpn.futbolowo.pl

16. Wszyscy uczestnicy biorą udział w Turnieju na własną odpowiedzialność – Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia ciała i sprzętu sportowego w trakcie rozgrywek.

 

        Organizatorzy nie ubezpieczają uczestników zawodów, poszczególne _            drużyny robią to we własnym zakresie.

 

17. Komisja Techniczno – Odwoławcza przyjmuje protesty – odwołania od wyników zawodów do 48 godz. tj. do każdego wtorku po danej kolejce do godz 15:00 w formie pisemnej do każdego z Członków Komisji. 

18. Komisja Techniczno – Odwoławcza w sytuacji drastycznego naruszenia przepisów, wybitnie niesportowego zachowania przez zawodnika(drużynę) może zastosować karę indywidualną (np. wykluczyć na (x) meczy, wykluczyć z rozgrywek, itp.)

19. W przypadku wycofania się drużyny z udziału w rozgrywkach przed rozegraniem 50%  meczy + jeden, anuluje się wszystkie punkty i bramki w meczach z udziałem tejże drużyny.

20.  Sprawy finansowe:

a) ustala się wpisowe od drużyny w wysokości 750 zł, szkody powstałe z winy zawodnika danej drużyny są pokrywane z funduszy własnych drużyny ( pod rygorem wykluczenia z Turnieju ).

b. ustala się za pierwszy walkower kwotę w wysokości – 50 zł oraz obowiązkowe wpłacenie kaucji 100 zł, każdy następny walkower 100 zł oraz 100 zł kaucji.

c. ustala się wysokość kaucji za wniesiony protest – odwołanie w kwocie 50 zł (po rozpatrzeniu przez Komisję Techniczno – Odwoławczą protestu odmownie wpłacona kaucja przechodzi na fundusz nagród).

 

        W przypadku nie uregulowania należności za walkower dana drużyna nie             będzie dopuszczona do dalszych rozgrywek (będą przyznawane walkowery) .

 Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmian w w/w punktach regulaminu po konsultacji z Komisją Techniczno-Odwoławczą. 

                                           Opracował : A.Gawin / D. Siwiaszczyk

 

                                  PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE XXVII HTPN:

PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE XXVI EDYCJI HTPN LUBLINIEC 2019/20

1. Bramkarz broni w polu bramkowym o promieniu 6m.

2. Rzut karny wykonywany jest z krótkiej linii z 7m, przedłużony karny z przerywanej linii z 9m.

3. Podczas wykonywania rzutu karnego bramkarz może poruszać się na linii bramkowej.

4. Po opuszczeniu linii końcowej boiska przez piłkę (aut bramkowy) bramkarz wprowadza piłkę do gry wyłącznie ręką przez zagranie do zawodnika znajdującego się w dowolnym miejscu na boisku. 

5.  W czasie meczu obowiązuje gra:

  - bez spalonych,

  - aut bramkowy,

  - autów bocznych,

6. Rzuty wolne pośrednie, bezpośrednie i rożne wykonywane są zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z zachowaniem odległości 5m, przez zawodników przeciwnej drużyny (zgodnie z sygnalizacją sędziego!).

7. Każde przewinienie (faul, ręka) poza polem karnym linia pola bramkowego (6m) jest karane rzutem wolnym bezpośrednim, bez gwizdka sędziego (chyba że sędzia zarządzi i zasygnalizuje inaczej.) 

8. Zawodnik wprowadzający piłkę do gry z autu bocznego i rożnego musi ją wprowadzić w ciągu 3 sekund, ustawiając ją na linii lub poza boiskiem.

9. Uderzenie piłki w sufit (np. wsporniki wzmacniające, lampy itp.)- gra wznawiana jest rzutem wolnym pośrednim z miejsca najbliższego kontaktu sufitu z piłką.

10. Jeżeli bramkarz zagra piłkę ręką otrzymując ją bezpośrednio od swojego współpartnera przyznaje się rzut wolny pośredni drużynie przeciwnej z linii pola bramkowego najbliższemu do miejsca kontaktu ręki bramkarza z piłką.

11. Jeżeli bramkarz trzyma piłkę w rękach dłużej niż 6 sekund sędzia przyznaje rzut wolny pośredni drużynie przeciwnej z linii pola bramkowego i miejsca najbliższego gdzie popełniono w/w przewinienie. 

12. Bezwzględnie zabrania się gry wślizgiem w zasięgu gry przeciwnika (ok. 3m) (nie dotyczy tzw. parady obronnej na linii bramkowej bez zasięgu gry przeciwnika). Gra wślizgiem karana będzie rzutem wolnym pośrednim i zapaleniem lampki liczenia "fauli kumulowanych" do wykonania przedłużonego karnego.

13. Czas gry każdego spotkania wynosi 2 x 20 minut z przerwą nie dłuższą niż 5 minut.

14. Syrena końcowa zegara automatycznie bezwzględnie kończy zawody! Bramka zdobyta po uruchomieniu sygnału syreny, mimo oddania strzału przez zawodnika przed jej rozbrzmiewaniem nie zostanie uznana!

15.  Sędziowie zawodów w przypadku naruszenia przepisów gry przez zawodnika mają prawo usunąć zawodnika na karę 2 minut (żółta kartka), ponowne naruszenie przepisów przez tego samego zawodnika powoduje karę 2 minut i drugą żółtą kartkę, co daje automatycznie wykluczenie w postaci czerwonej kartki i w/w zawodnik nie może brać udziału do końca danego meczu oraz w następnym spotkaniu. Po upływie kary 2 minut na boisko może wejść zawodnik rezerwowy. Jeżeli w drużynie jednocześnie lub w krótkim odstępie czasu dwóch lub więcej zawodników zostanie ukaranych karą 2 minut:

 -opuszczają oni boisko, ale kary czasowe zostają odłożone w kolejności.

 - kary czasowe zawodnicy odbywają na krzesełkach obok pulpitu sekretarza zawodów (tablicowego), oczekując na jego sygnał wejścia na boisku po upływie danego czasu kary. 

a). Przedłużony rzut karny:

 - liczenie przewinień obejmuje jedynie faule i grę wślizgami

- faule są rejestrowane na tablicy przewinień i lampkach na pulpicie sekretarza

- za każdy czwarty zarejestrowany faul w meczu drużynie przeciwnej przyznaje się przedłużony rzut karny z linii 9 metrów (linia czarna przerywana),

- po wykonaniu przedłużonego rzutu karnego faule kasują się i liczone są od nowa do kolejnego czwartego faulu itd.

UWAGA! Przewinienie w polu karnym, za które sędzia dyktuje rzut karny nie zalicza się do liczenia kumulowanych fauli! Nie powoduje to zatem w razie 4 faulu drużyny karania jej podwójnie: rzutem karnym i przedłużonym karnym! Zawodnik może jednak zostać ukarany karą indywidualną stosownie do rodzaju przewinienia wg decyzji sędziego.

  - w momencie odgwizdania przez sędziego rzutu karnego lub przedłużonego rzutu karnego z automatu zatrzymywany jest czas.

- czas zostaje włączony w momencie uderzenia piłki przez zawodnika wykonującego rzut karny,

- zawodnik wykonujący rzut karny oraz przedłużony rz.k. musi być właściwie zidentyfikowany, 

- wszyscy pozostali zawodnicy muszą pozostać na boisku poza umowną linią równoległą do linii bramkowej przechodzącą przez punkt położenia piłki i będącą poza polem bramkowym (lub linią 9 m w przypadku przedłużonego rzutu karnego), muszą też znajdować się co najmniej 5 metrów od piłki i nie mogą przeszkadzać wykonawcy rzutu karnego lub wolnego zanim piłka nie zostanie zagrana (wprowadzona do gry).  

 -zawodnik wykonujący rzut karny lub przedłużony rzut karny musi kopnąć piłkę do przodu z zamiarem strzelenia bramki i nie może podawać jej do innego zawodnika. 

- po wykonaniu rzutu żaden zawodnik nie może dotknąć piłki zanim nie zostanie dotknięta przez bramkarza lub odbije się od słupka, poprzeczki albo opuści pole gry.

16. Zmiana zawodników odbywa się systemem hokejowym pod warunkiem, że:

 - wszyscy zawodnicy ujęci są w protokole meczowym.

-  momencie zmiany zawodników na boisku znajduje się nie więcej niż odpowiednio 5 i 4 zawodników (zawodnik zmieniany najpierw schodzi z boiska a dopiero potem wchodzi na nie zawodnik zmieniający!)

 - strefa zmian usytuowana jest w okolicy ławki rezerwowych w pobliżu linii końcowej boiska na własnej połowie (ok. 10m)

 17. W przypadku stwierdzenia  przez sędziego przy wymianie zawodników, że na boisku jest więcej zawodników, niż przewiduje to regulamin, sędzia spotkania stosuje:

karę 2 minut dla zawodnika wchodzącego

wznowienie gry następuje rzutem pośrednim z miejsca popełnienia przewinienia (błędnej wymiany zawodników) 

18. Obowiązuje strój sportowy oraz miękkie obuwie sportowe z miękką, czystą podeszwą nie zostawiającą śladów na nawierzchni hali. Do obowiązków sędziego należy sprawdzenie obuwia sportowego i w przypadku stwierdzenia niewłaściwego obuwia odsunięcie zawodnika od gry do czasu usunięcia nieprawidłowości. 

19. Osoby znajdujące się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu nie będą dopuszczone do rozgrywek.

20. Zabrania się spożywania na terenie obiektu szkoły napojów alkoholowych pod jakąkolwiek postacią oraz palenia papierosów.

21. Wulgarne bądź agresywne zachowanie uczestnika turnieju w stosunku do osób reprezentujących Szkołę, jej pracowników, sędziów lub organizatorów jest niedozwolone.

22. Zabrania się wprowadzania rowerów bądź innych pojazdów do budynku hali (hall, korytarz lub szatnia) oraz opierania ich o elewację hali. Do ich przechowywania służą stojaki.

23. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju rzeczy materialne pozostawione w szatni oraz za pojazdy i samochody pozostawione w pobliżu hali oraz za ewentualne ich uszkodzenia.

24. Osoby reprezentujące Szkołę lub Organizatorów mają prawo wydać wiążące polecenia o charakterze porządkowym oraz mające na względzie bezpieczeństwo innych osób i mienia.

25. Sędzia zawodów zobowiązany jest pomagać Sekretarzowi prowadzącemu dokumentację zawodów podając numery strzelców bramek lub zawodników ukaranych karami indywidualnymi.

26. Mecze rozgrywane będą piłką halową- skórzaną.

27. Celowe kopanie, niszczenie sprzętu (bramek, siatek, krzesełek) karane będzie wykluczeniem (czerwona kartka) i zawieszeniem zawodnika w udziale w turnieju.

 Niniejszy regulamin i przepisy szczegółowe stanowią umowę Organizatorów z uczestnikami turnieju w celu jego sprawnego i bezpiecznego przeprowadzenia. Zobowiązuje się wszystkich uczestników do przestrzegania w/w postanowień. 

 

Opracował: A.Gawin / D. Siwiaszczyk

 

 

 

Tabela ligowa

0
1. MKKM INVEST & ŁUBOWSKI 27 bz
2. MIK 21 bz
3. JWK 4101 21 bz
4. HETMAN 12 bz
5. SPARTAKUS 6 bz
6. MIK 2 3 bz

Reklama

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 11

Wyniki

Ostatnia kolejka 10
HETMAN 0:2 MIK 2
MKKM INVEST & ŁUBOWSKI 8:1 MIK
SPARTAKUS 7:10 JWK 4101

Parada Mistrzów

PODIUM W XXVIII LETNIEJ HISTORII HALOWEGO TURNIEJU PIŁKI NOŻNEJ W LUBLIŃCU:

TURNIEJ ZAKŁADÓW PRACY1993/94: 1. TKKF PEDAGOG, 2. JEDYNKA, 3. JW 4101

II HTPN 1994/95: JEDYNKA, JW 4101, SPARTA

III HTPN 1995/96: JW4101, CAFE TRIO, URZĄD MIASTA

IV HTPN 1996/97: JW 4101, TKKF PEDAGOG, JEDYNKA

V HTPN 1997/98: JW 4101, SPARTA, TKKF PEDAGOG I

VI HTPN 1998/99: JW 4101, TKKF PEDAGOG I, TKKF PEDAGOG II

VII HTPN 1999,00: JW4101, TKKF PEDAGOG II, JW 4101 JUNIOR

VIII HTPN 2000/01: ATUT, JW 4101, JW 4101 PŁETWY

IX HTPN 2001/02: ENERGOSERWIS, JW 4101, TKKF PEDAGOG I

X HTPN 2002/03: JW 4101, TOMAR, ATUT

XI HTPN 2003/04: JW 4101, ATUT, STRAŻ MIEJSKA

XII HTPN 2004/05: JW 4101, ZM WIĘCEK, ATUT

XIII HTPN 2005/06: JW 4101, TKKF PEDAGOG, STRAŻ MIEJSKA

XIV HTPN 2006/07: ZC MICHAŚ CZĘSTOCHOWA, JW 4101, MIK

XV HTPN 2007/08: ZC MICHAŚ, JW 4101, KOSZ

XVI HTPN 2008/09: JW 4101, TKKF PEDAGOG, KOSZ

XVII HTPN 2009/10: DZIKI PEDAGOG, INVADO, TKKF PEDAGOG

XVIII HTPN 2010/11: TKKF PEDAGOG, BUDOWLANI ASA, DZIKI PEDAGOG

XIX HTPN 2011/12: MIK, BUDOWLANI ASA, INVADO

XX HTPN 2012/13: MIK, INVADO, TKKF PEDAGOG

XXI HTPN 2013/14: INVADO/ATUT,  BUDOWLANI ASA AG, TSG STUDENT

  I PUCHAR LIGI: TSG STUDENT

XXII HTPN 2014/15: PEDAGOG AG, HYDROKOM KLUCZBORK, OTOZ ANIMALS

XXIII HTPN 2015/16: ASA BUDOWLANI, MIK, SPARTAKUS

XXIV HTPN 2016/17: MIK 58, SPARTAKUS, DOLINA LEŚNICY

XXV HTPN 2017/18: DOLINA LEŚNICY, FC ŁUBOWSKI, MIK 58

XXVI HTPN 2018/2019: FC ŁUBOWSKI, MIK, SPARTAKUS

XXVII HTPN 2019/2020: FC ŁUBOWSKI, MIK 58, SPARTAKUS

XXVIII HTPN 2023/2024: MKKM INWEST & ŁUBOWSKI, MIK, JWK 4101

 

PODSUMOWANIE:

JW 4101 - 10 TYTUŁÓW

MIK (MIK 58) - 3 TYTUŁY

TKKF PEDAGOG, ZC MICHAŚ,  - PO 2 TYTUŁY

JEDYNKA, PEDAGOG AG,  ATUT, ENERGOSERWIS, DZIKI PEDAGOG, INVADO/ATUT, ASA BUDOWLANI, DOLINA LEŚNICY, FC ŁUBOWSKI, MKKM INWEST & ŁUBOWSKI  - 1 TYTUŁ

Opracował na podstawie własnych notatek